Bezpłatne szkolenie

Menu ×

Szkolenia otwarte
Szkolenia dedykowane
Kalendarium Blog Kontakt

Sposoby radzenia sobie z wypaleniem zawodowym

Superszkolenia Szkolenia otwarte oraz dedykowane Sposoby radzenia sobie z wypaleniem zawodowym

Wypalenie zawodowe jest stanem zarówno emocjonalnym, umysłowym, jak i fizycznym. Najczęściej przejawia się ciągłym zmęczeniem. Często wypaleniu zawodowemu towarzyszy bezsenność, złość oraz negatywna postawa wobec ludzi i pracy wykonywanej na co dzień. Osoby cierpiące na wypalenie zawodowe mają niską samoocenę wykonują swoje obowiązki schematycznie nie przywiązując uwagi do szczegółów, są zniechęcone.


Kogo dotyka wypalenie zawodowe? Stres w miejscu pracy jest wynikiem przeciążenia fizycznego, a przede wszystkim psychicznego. W konsekwencji prowadzi on do powstania wypalenia zawodowego. Najczęściej narażone są osoby, zaangażowane w swoją pracę, wykonujące ją z poświęceniem często ponad systemowy czas pracy. Narażeni są również osoby z dużą odpowiedzialnością w pracy oraz osoby mające kontakt z innymi ludźmi.

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które pracują zawodowo ponad 5 lat, nie radzą sobie ze stresem w pracy, ich czynności zawodowe wiążą się z nawiązywaniem bliskich kontaktów interpersonalnych z innymi ludźmi, a ze struktury i organizacji pracy są poddawane stałej kontroli zewnętrznej.


Korzyści dla uczestników szkolenia:

nauczysz się wykrywać syndromy wypalenia zawodowego u siebie i w swoim zespole

nauczysz się rozpoznawać istotne elementy stresu i wypalenia zawodowego

zrozumiesz zasady harmonii pomiędzy poszczególnymi sferami życia

nauczysz się wpływać na wzrost własnej efektywności

nauczysz się jak radzić sobie ze stresem w pracy

poznasz efektywne techniki wzbudzania inspiracji rozwoju osobistego i zawodowego



Metodologia: ĆWICZYMY - trenujemy na prawdziwych realnych sytuacjach, jakie spotykają uczestników w pracy.
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi.   
Praca w małych grupach warsztatowych  pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia. Dostaniesz wsparcie i nową energię do pracy, dzięki motywacji. Dostajesz do ręki gotowe narzędzia pracy, które możesz wykorzystać już następnego dnia. 20% czasu szkolenia to teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, a 80% czasu szkolenia to ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies. Warsztaty szkoleniowe są dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką. Każdy uczestnik ma szansę przed szkoleniem wypełnić ankietę przedszkoleniową, by warsztat był jeszcze lepiej dostosowany do jego potrzeb i oczekiwań.

To szkolenie dostępne jest tylko jako szkolenie dedykowane!
To szkolenie zorganizujemy specjalnie dla Państwa firmy. Dopasujemy program, czas i miejsce do Twoich potrzeb. Nie ma możliwości zapisania się na ogólnie dostępny termin.
Aby poznać szczegóły skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 696 918 316 lub złóż zapytanie on-line

Opinie uczestników tego szkolenia

Liliana
Bardzo pozytywne odczucia, zupełnie inne podejście do sprzedaży(...) wyłapywanie swoich błędów
Patrycja
Profesjonalnie, rzeczowo, bardzo miła atmosfera.. dużo ćwiczeń i nowych technik. Sprawdziłam ...działa :)
Paweł z Warszawy
Uważam, że szkolenie to pomoże mi być jeszcze lepszym handlowcem. WIEM ŻE JESTEM NAJDROŻSZY, CIESZY MNIE TO ! - dobrze wydane pieniądze.
Dominika
Chciałabym jeszcze raz podziękować za świetne szkolenie "Skuteczny Handlowiec". Dało do myślenia i pomogło w przeanalizowaniu swojego dotychczasowego podejścia do wielu spraw. Nie tylko pomogło w sferze zawodowej ale zmieniło się ogólnie moje podejście do ludzi. Teraz odnoszę większe sukcesy.
Emilia z Krakowa
Szkolenie przeprowadzone konkretnie z podaniem konkretnych przykładów zachowań Klientów i technik, sposobów radzenia sobie w konkretnej sytuacji.
Ewelina
Szkolenie b.pozytywne, spontaniczne, dające możliwość poruszania indywidualnych problemów.Nie pozostawiono pytań bez odpowiedzi. Ogromny plus- życiowe doświadczenie prowadzącego.
Monika
W pełni profesjonalne szkolenie na dany temat. Szkolenie oraz omówione kwestie dodatkowe zadane przez uczestników. Przykłady pomocne w zrozumieniu sprawy.
Grzegorz
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.
Dominik
Szkolenie prowadzone w bardzo profesjonalny sposób, dużo przykładów...
Marcin
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.

Korzyści

  • nauczysz się wykrywać syndromy wypalenia zawodowego
  • dowiesz się jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu
  • nauczysz się jak radzić sobie ze stresem w pracy
  • warsztatowy charakter zajęć - indywidualne podejście
  • bezterminowa opieka eksperta

Program szkolenia

WYPALENIE ZAWODOWE.
  • Wypalenie zawodowe – definicja.
  • Cechy wypalenia zawodowego .
  • Fazy wypalenia zawodowego.
  • Zawody podwyższonego ryzyka.
  • Cechy osób z grupy podwyższonego ryzyka.
  • Zjawisko karoshi.
  • Skutki wypalenia zawodowego - Indywidualne (zdrowie psychiczne i fizyczne, satysfakcja z pracy, obniżona samoocena itd.) -Organizacyjne (jakość i efektywność w pracy, absencje, alienacja itd.).
  • Niedopasowanie zawodowe a problem wypalenia.
SPOSOBY RADZENIA SOBIE Z WYPALENIEM ZAWODOWYM.
  • Zdiagnozowanie własnego stopnia wypalenia zawodowego .
  • Pięć kroków „pomagających wydobyć się z pułapki wyczerpania”.
  • Profilaktyka i środki zaradcze - jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
  • Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zakresie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
  • Wymiary inteligencji emocjonalnej przydatne w pracy zawodowej.
  • Indywidualny profil inteligencji emocjonalnej.
  • Poznanie własnych stylów reagowania na sytuacje konfliktowe w miejscu pracy – ćwiczenie grupowe.
  • Próba odpowiedzi na pytanie: W jaki sposób należy zapobiegać wypaleniu zawodowemu w miejscu pracy? (uwzględnienie wiedzy na temat uwarunkowań indywidualnych, organizacyjnych).
STRES - DEFINICJA, MECHANIZMY POWSTAWANIA.
  • Stres – moja definicja.
  • Stres jako bodziec, stres jako reakcja, stres jako brak równowagi, stres jako niedopasowanie osoby do jej otoczenia.
  • Wskaźniki stresu (napięcie psychologiczne, fizjologiczne, behawioralne).
  • Pięć płaszczyzn reakcji na stres: - sfera poznawcza - emocje - układ wegetatywny i hormonalny - układ mięśniowy - zachowanie.
  • Indywidualna percepcja stresu.
  • Krytyczne zdarzenia życiowe - skala Holmesa i Rahea.
  • Osobowość a stres (osobowość typu A i B).
  • Skutki stresu- Pozytywne konsekwencje stresu /Negatywne konsekwencje stresu (pośrednie skutki wywołane ciągłym stresem; długotrwałe napięcie jako przyczyna chorób).
METODY I TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM, ASERTYWNOŚĆ.
  • Poznanie własnych strategii zmagania się ze stresem chronicznym – zastosowanie kwestionariusza.
  • Metoda próbek sytuacyjnych – uczenie się optymalnych sposobów zmagania się ze stresem.
  • Ćwiczenia symulacyjne – dyskusja grupowa nad materiałem dotyczącym zachowań w sytuacjach stresogennych.
  • Umiejętność planowania (wyznaczanie celów, gospodarowanie czasem, złodzieje czasu) Analiza oczekiwań i przekonań (zdrowe myślenie, twórcze martwienie się, rozwiązywanie problemów).
  • Asertywność – trening formułowania próśb i sztuka odmawiania.
  • Techniki i ćwiczenia pozwalające obniżyć poziom stresu.
  • Styl życia chroniący przed stresem, czyli wiem co dla mnie dobre, nawyki i dyscyplina.

Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.

Program partnerski VIDI

Zbuduj swoją niezależność finansową, dzięki swoim kontaktom.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami uczestnictwa w programie
Szczegóły programu

Kontakt

ul. P. Skargi 6B

44-337 Jastrzębie-Zdrój

woj. śląskie

NIP: 651-102-47-89

Konsultacje dla przedsiębiorców

Chcesz zwiększyć sprzedaż swojej firmy? Usprawnić proces zarządzania pracownikami lub komunikacji?

Ta konsultacja jest dla Ciebie, jeśli prowadzisz swój biznes i jesteś przedsiębiorcą, która/y chce rozwijać swój biznes w obszarach: sprzedaż, strategia, oferta, budowanie zespołu.

Zapraszamy na bezpłatne konsultacje, podczas których sprawdzimy, gdzie leżą Twoje szanse na poprawę wyników.
W trakcie konsultacji przeanalizujemy Twoją sytuację. Sprawdzimy czy i jakie obszary wymagają rozwoju oraz nad czym warto popracować, przedstawimy konkretne rekomendacje.

Zostaw kontakt a ustalimy termin rozmowy!

Poufność gwarantowana. Konsultacja trwa około 30-45 min. tel. lub na MS Teams.

Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać poprawny adres e-mail
Proszę podać poprawny numer telefonu
Proszę wpisać treść wiadomości
Kliknij w przycisk powyżej, aby potwierdzić, że nie jesteś robotem
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana do przesłania zapytania.
© VIDI - Centrum Rozwoju Kadr. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja: WirtuoziKodu.pl

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.