Bezpłatne szkolenie

Menu ×

Szkolenia otwarte
Szkolenia dedykowane
Kalendarium Blog Kontakt

Przeciwdziałanie mobbingowi

Superszkolenia Szkolenia otwarte oraz dedykowane Przeciwdziałanie mobbingowi

Mobbing w miejscu pracy jest dużym problemem w dzisiejszych czasach i budzi wiele kontrowersji. Zjawisko to zagraża przede wszystkim pracownikom zespołu, ale również samej firmie. Zmniejsza się bowiem wydajność pracowników, chęć do pracy i ich aktywność w życie organizacji. Długotrwały mobbing w organizacji niszczy jej wizerunek zewnętrzny i wpływa na wszystkich kontrahentów, do których docierają niepokojące informacje.


Przeciwdziałanie mobbingowi jest obowiązkiem pracodawcy. Szkolenia z tego zakresu pozwalają wdrożyć politykę antymobbingową i poprawić efektywność organizacji. Nieodłączną korzyścią firm korzystających z działań szkoleniowych jest zabezpieczenie firmy przed ponoszeniem wysokich odpowiedzialności za konflikty pracownicze.

Prowadzimy szkolenia dla pracowników firm i instytucji publicznych, państwowych pracujących na każdym szczeblu zawodowym i poziomie zarządzania. Odpowiadamy na zapotrzebowanie właścicieli, menedżerów, pracowników. Nasz warsztat ma za zadanie wyposażenie uczestników w metody i narzędzia skutecznego odróżniania mobbingu od innych patologii środowiska pracy oraz skutecznej ochrony przed nimi. Najważniejszym elementem naszego szkolenia jest przekazanie wiedzy, jakie sytuacje sprzyjają mobbingowi oraz jak odróżnić je od zachodzących konfliktów w zespole.


Korzyści dla uczestników szkolenia:

uświadomienie konieczności przeciwdziałania zjawisku mobbingu

poznanie rodzajów mobbingu i jego przebiegu

umiejętność rozpoznawania symptomów mobbingu wśród pracowników

poznanie metod przeciwdziałania zjawisku mobbingu w miejscu pracy i reagowania na nie we wczesnych fazach

nabycie wiedzy, jakie działania mogą być uznane za mobbing w pracy


Czas trwania: 1 dzień szkoleniowy (8 godzin szkoleniowych).


      


Metodologia: ĆWICZYMY - trenujemy na prawdziwych realnych sytuacjach, jakie spotykają uczestników w pracy.
Szkolenia prowadzone przez VIDI Centrum Rozwoju Kadr są szkoleniami narzędziowymi.   
Praca w małych grupach warsztatowych  pozwala na zastosowanie metod coachingowych oraz gwarantuje intensywną, warsztatową formę prowadzenia szkolenia. Dostaniesz wsparcie i nową energię do pracy, dzięki motywacji. Dostajesz do ręki gotowe narzędzia pracy, które możesz wykorzystać już następnego dnia. 20% czasu szkolenia to teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia, a 80% czasu szkolenia to ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case studies. Warsztaty szkoleniowe są dynamiczne, wypełnione przykładami, symulacjami i praktyką. Każdy uczestnik ma szansę przed szkoleniem wypełnić ankietę przedszkoleniową, by warsztat był jeszcze lepiej dostosowany do jego potrzeb i oczekiwań.

             

To szkolenie dostępne jest tylko jako szkolenie dedykowane!
To szkolenie zorganizujemy specjalnie dla Państwa firmy. Dopasujemy program, czas i miejsce do Twoich potrzeb. Nie ma możliwości zapisania się na ogólnie dostępny termin.
Aby poznać szczegóły skontaktuj się z nami telefonicznie pod numerem 696 918 316 lub złóż zapytanie on-line

Opinie uczestników tego szkolenia

Anna W.
„W przyjemny i przystępny sposób przekazana wiedza.”
Liliana
Bardzo pozytywne odczucia, zupełnie inne podejście do sprzedaży(...) wyłapywanie swoich błędów
Patrycja
Profesjonalnie, rzeczowo, bardzo miła atmosfera.. dużo ćwiczeń i nowych technik. Sprawdziłam ...działa :)
Paweł z Warszawy
Uważam, że szkolenie to pomoże mi być jeszcze lepszym handlowcem. WIEM ŻE JESTEM NAJDROŻSZY, CIESZY MNIE TO ! - dobrze wydane pieniądze.
Dominika
Chciałabym jeszcze raz podziękować za świetne szkolenie "Skuteczny Handlowiec". Dało do myślenia i pomogło w przeanalizowaniu swojego dotychczasowego podejścia do wielu spraw. Nie tylko pomogło w sferze zawodowej ale zmieniło się ogólnie moje podejście do ludzi. Teraz odnoszę większe sukcesy.
Emilia z Krakowa
Szkolenie przeprowadzone konkretnie z podaniem konkretnych przykładów zachowań Klientów i technik, sposobów radzenia sobie w konkretnej sytuacji.
Ewelina
Szkolenie b.pozytywne, spontaniczne, dające możliwość poruszania indywidualnych problemów.Nie pozostawiono pytań bez odpowiedzi. Ogromny plus- życiowe doświadczenie prowadzącego.
Monika
W pełni profesjonalne szkolenie na dany temat. Szkolenie oraz omówione kwestie dodatkowe zadane przez uczestników. Przykłady pomocne w zrozumieniu sprawy.
Grzegorz
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.
Dominik
Szkolenie prowadzone w bardzo profesjonalny sposób, dużo przykładów...
Marcin
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Uzmysłowiło mi, że popełniam nadal dużo błędów w swojej pracy.

Korzyści

  • nabycie wiedzy jakie działania mogą być uznane za mobbing w pracy
  • poznanie rodzajów mobbingu i jego przebiegu

Cele szkolenia

  • Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę z zakresu prawa i psychologii potrzebną do przeciwdziałania, a także radzenia sobie ze zjawiskiem przemocy w miejscu pracy.
  • Pracownicy uczestniczący w szkoleniu dowiedzą się, jak konstruktywnie rozwiązywać konflikty interpersonalne.
  • Uczestnicy poznają wiedzę na temat wszelkich przejawów mobbingu. Dowiedzą się również, jakie konsekwencje może za sobą nieść to zjawisko.
  • Dzięki szkoleniu pracownicy będą potrafili szybko rozpoznać już nawet pierwsze sygnały, które mogą świadczyć o mobbingu, a także podjąć decyzję w jaki sposób postąpić w takiej sytuacji.

Program szkolenia

Specyfika zjawiska mobbingu mobbing
  • w ujęciu prawnym
  • w ujęciu psychologicznym
  • w ujęciu socjologicznym
Formy mobbingu, charakterystyka mobberów i ofiar
  • mobbing w relacjach podwładny-przełożony
  • mobbing w relacjach przełożony-podwładny
  • mobbing w strukturze poziomej
  • ofiary mobbingu
  • 45 cech mobbingu wg. Heinza Leymanna
Przyczyny mobbingu
  • przyczyny społeczne– bezrobocie, zmuszanie podwładnych do wykonywania wszelkich poleceń; zatrudnienie go na umowy „śmieciowe” nie dające poczucia pewności, stabilności i bezpieczeństwa.
  • cechy zarządzającego — osoba egocentryczna, o wielkim poczuciu własnej wartości, przeceniająca swoją wiedzę; odwrócenie uwagi od własnej niekompetencji,
  • szczególna pozycja społeczna ofiary mobbingu –prześladowanie osób niepełnosprawnych, mężczyzn pracujących w „damskich” zawodach czy też kobiet w zawodach „typowo męskich”.
Fazy mobbingu
  • wczesna – faza konfliktu,
  • nasilenia– nękanie, izolacja, odmowa komunikacji. U pracownika pojawia się strach przed pójściem do pracy,
  • eskalacja zachowań mobbingowych – naruszenie godności, działania mające na celu sprowokowanie pracownika do działań, które mogą zakończyć się dyscyplinarnym zwolnieniem.
  • eliminacja ofiary — skrajne działania mobbingowe — fizyczna, społeczna i psychiczna degradacja ofiary,
Skutki mobbingu
  • finansowe
  • PR-owe
  • HR-owe
  • zdrowotne
  • organizacyjne (pracownicze, dla przełożonych)
Mobbing a konflikt – różnicowanie zjawisk
  • konflikt czy mobbing
  • zasady zarządzania konfliktem
Fałszywe oskarżenia o mobbing i radzenie sobie z nimi
  • fałszywa ofiara
  • problem rozróżnienia ofiray od fałszywej ofiary
Wskazówki i algorytmy rozpoznawania mobbingu
  • reagowanie na mobbing
  • dyscyplinowanie a mobbing
Diagnostyka różnicowa mobbingu (inne patologie)
Dyskryminacja (nierówne traktowanie)
  • zjawisko i przyczyny dyskryminacji
  • dyskryminacja bezpośrednia
  • dyskryminacja pośrednia
  • uregulowania prawne (konstytucja, KP)
Molestowanie
  • zjawisko
  • regulacje prawne (kodeks karny, kodeks pracy)
  • orzecznictwo
  • sposoby zapobiegania
Manipulacja
  • manipulowanie drugą osobą
  • manipulowanie informacją o drugiej osobie
  • manipulowanie informacją dotyczącą własnej osoby
Radzenie sobie z mobbingiem oraz jego skutkami
  • profilaktyka antymobbingowa
  • szkolenia
  • procedury
  • „komisje antymobbingowe”
Zapobieganie mobbingowi oraz innym formom przemocy w pracy
  • odpowiedzialność pracownika
  • odpowiedzialność prawnokarna pracodawcy
  • wynikające ze Kodeksu Pracy
  • odpowiedzialność cywilnoprawna
  • odpowiedzialność karna
  • instrumenty dyscyplinujące.

Na szkolenie można zgłaszać zagadnienia,które chcą Państwo poruszyć z danego zakresu tematycznego.

Program partnerski VIDI

Zbuduj swoją niezależność finansową, dzięki swoim kontaktom.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami uczestnictwa w programie
Szczegóły programu

Kontakt

ul. P. Skargi 6B

44-337 Jastrzębie-Zdrój

woj. śląskie

NIP: 651-102-47-89

Konsultacje dla przedsiębiorców

Chcesz zwiększyć sprzedaż swojej firmy? Usprawnić proces zarządzania pracownikami lub komunikacji?

Ta konsultacja jest dla Ciebie, jeśli prowadzisz swój biznes i jesteś przedsiębiorcą, która/y chce rozwijać swój biznes w obszarach: sprzedaż, strategia, oferta, budowanie zespołu.

Zapraszamy na bezpłatne konsultacje, podczas których sprawdzimy, gdzie leżą Twoje szanse na poprawę wyników.
W trakcie konsultacji przeanalizujemy Twoją sytuację. Sprawdzimy czy i jakie obszary wymagają rozwoju oraz nad czym warto popracować, przedstawimy konkretne rekomendacje.

Zostaw kontakt a ustalimy termin rozmowy!

Poufność gwarantowana. Konsultacja trwa około 30-45 min. tel. lub na MS Teams.

Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać poprawny adres e-mail
Proszę podać poprawny numer telefonu
Proszę wpisać treść wiadomości
Kliknij w przycisk powyżej, aby potwierdzić, że nie jesteś robotem
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana do przesłania zapytania.
© VIDI - Centrum Rozwoju Kadr. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Realizacja: WirtuoziKodu.pl

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Coookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Te pliki cookie pomagają nam lepiej zrozumieć w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszego serwisu poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych.

Marketingowe

Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.